Reprodukcję obrazu wydrukowaną cyfrowo na płótnie, naciągniętą na blejtramie, z zadrukowanymi bokami (co umożliwia powieszenie bez ramy), przygotowaną do zamontowania w ramie.
Informacje o oryginale:
Treść obrazu:
Praca pochodzi z tzw. cyklu Gniewoszów, który wykonał Juliusz Kossak na zlecenie Stanisława i Włodzimierza Gniewoszów. Znakomity znawca twórczości Kossaków Kazimierz Olszański przyjął datę 1892 r. jako początek realizacji zamówionych ośmiu prac ilustrujących epizody historyczne rodziny Gniewoszów herbu Rawicz. W monumentalnej monografii Juliusza Kossaka reprodukowana jest praca akwarelowa, inna wersja prezentowanej tu kompozycji, większych rozmiarów (55 x 84 cm) pod tym samym tytułem i nosząca datę 1892 r. Widniejący tu rok powstania pracy stanowił datę rozpoczęcia wykonania cyklu Gniewoszów, być może oferowana akwarela stanowiła malarskie preludium monumentalnego cyklu. "W transakcji z Gniewoszami - pisze K. Olszański - pośredniczyło Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, a osobiście, zaprzyjaźniony z artystą, Władysław Bełza. Jako pierwsze zostały namalowane dwa obrazy: Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą w r. 1497 i Krzysztof Gniewosz ginie w obronie Chorągwi pod Chocimiem (# - na akwareli) Cherubin Gniewosz, słynny siłacz, z pędzącego konia nabił na kopię Wołocha i uniósł go w górę, koń i rycerz demonstrują siłę i impet walki, koń Wołocha wydaje się jakby również poderwany w górę, opada czterema nogami na ziemię, wokół wre walka bezwzględna, okrutna, odtworzona przez Kossaka z dominującym ruchem i dosadnym realizmem (...)". W tle rysuje się sylweta średniowiecznego grodu w Suczawie (Mołdawia), gdzie polskie wojska w bitwach z Wołoszczyzna ugruntowywały swój przyjazny przyczółek na południowej rubieży Rzeczpospolitej. Cykl Gniewoszów uległ rozproszeniu. Nieznane jest miejsce przechowywania jego pierwszej pracy Cherubin Gniewosz w bitwie pod Suczawą w r. 1497 - znanej z reprodukcji w monografii Stanisława Witkiewicza Juliusz Kossak, Warszawa 1912, s. 175 i powtórzonej w książce K. Olszańskiego, il. 647 - stąd waga historyczna prezentowanego dzieła Juliusza Kossaka, dzieła nieodbiegającego poziomem artystycznym i walorami historycznymi od zaginionego obrazu. Tym większe jest jego znaczenie, stanowiło bowiem pierwszą wersję zamówionego przez Gniewoszów dzieła.
źr. www.artinfo.pl
Uwaga! Proporcje boków reprodukcji mogą się nieznacznie różnić od proporcji oryginału. Podawane wymiary ramy ozdobnej dotyczą jej wewnętrznej strony i są równe gabarytom blejtramu. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy. Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory.
Atuty reprodukcji:
Ważne!
Logo Onemarket.pl na zdjęciu powyżej, służy tylko zabezpieczeniu fotografii w sklepie, ale na reprodukcji go nie będzie.
Szanowni Państwo,
Możecie zlecić nam oprawienie wybranej reprodukcji. Wystarczy, że wybierzecie Państwo wymiar ramy, który odpowiada wybranemu rozmiarowi obrazu. Zarówno ramy jak i reprodukcje można zamówić w czterech rozmiarach: 40, 60, 90, 120. Dodatkowo można wybrać wzór ramy z kilku modeli.
Ramę do obrazu znajdziesz i kupisz TUTAJ
![]() |
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Wszelkie informacje na temat produktów w ofercie Internetowego sklepu onemarket.pl są zgodne z danymi katalogowymi producentów. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.
onemarket.pl © 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Tworzenie stron Xann Internet Solutions